Postępowanie powypadkowe

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz.U. z 2009 r. nr 105, poz. 870) okoliczności i przyczyny wypadku ustala powoływany przez pracodawcę dwuosobowy zespół powypadkowy w skład którego wchodzi:

  • pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz
  • społeczny inspektor pracy.
  • Nie każdy pracodawca ma jednak obowiązek tworzenia służby bezpieczeństwa i higieny pracy w swojej firmie. W takim przypadku w skład zespołu powypadkowego zamiast pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy może wchodzić (jedna z opcji):

    • specjalista spoza zakładu pracy.

    Może to być również pracodawca lub pracownik zatrudniony przy innej pracy któremu pracodawca powierzył wykonywanie zadań służby bhp.

    Również w przypadku gdy u pracodawcy nie działa społeczna inspekcja pracy, w skład zespołu powypadkowego zamiast społecznego inspektora pracy wchodzić może przedstawiciel pracowników posiadający aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie bhp.

    Jeżeli jednak pracodawca nie może dopełnić obowiązku utworzenia zespołu powypadkowego w powyższym składzie, np. ze względu na małą liczbę zatrudnionych pracowników, wówczas okoliczności i przyczyny wypadku ustala zespół powypadkowy w składzie:

    • pracodawca – w miejsce przedstawiciela załóg oraz
    • specjalista z poza zakładu pracy.

    Właśnie mając na uwadze opisane przypadki oferujemy usługę, w której specjalista ds. bhp przyjedzie do Twojej firmy i wraz z nim stworzysz zespół powypadkowy. Przeprowadzenie postępowania powypadkowego nie będzie już kłopotem.

Cennik:

od 500

Usługa wyceniana jest indywidualnie na podstawie przesłanych dokumentów i ustaleń podczas rozmowy telefonicznej.

Wyślij zapytanie - oddzwonimy do Ciebie
Otrzymasz kopię wiadomości na Twój adres e-mail.
Zyskasz pewność, jak zinterpretować skomplikowane przepisy prawa?
Dostosujemy usługę i jej zakres specyficznych potrzeb Twojej firmy i pracowników.
Nasi eksperci pomogą Ci przygotować dokumenty zgodnie z prawem.
W razie pytań czy wątpliwości – skontaktuj się z nami: [email protected] .
gwarancja

Jakość materiałów dostępnych w serwisie i świadczonych usług gwarantują Eksperci serwisu PortalBHP.pl – najczęściej odwiedzanego portalu zajmującego się zagadnieniami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy! PortalBHP.pl działa od 2009 r.


Redakcja serwisu PortalBHP.pl

Dlaczego warto skorzystać

Zyskasz dostęp do nowoczesnych szkoleń e-learningowych

Alerty pozwolą Ci na pełną kontrolę procesu szkoleniowego.

Będziesz wiedzieć, jak postąpić w trudnej sytuacji, i przygotujesz się na kontrolę organów nadzoru.

Zyskasz pewność, że Twoja dokumentacja jest poprawnie prowadzona.

W każdej nagłej i kryzysowej sytuacji możesz się zwrócić do naszych specjalistów – w ciągu 72 h otrzymasz wyczerpującą odpowiedź!
wiper-pixel